درباره دفتر روابط عمومی و امور بین الملل

منتشر شده در ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ | بازدید : 890 بار

تعریف اجمالی از روابط عمومی

روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات وتلاش‌های آگاهانه، سنجیده و برنامه‌ریزی شده به منظور جلب مشارکت عمومی و کسب تفاهم متقابل بین یک سازمان و گروه های مورد نظر آن سازمان است.

در این راستا و با توجه به ظرفیت ها و پیچیدگی های حوزه سلامت و حرفه دامپزشکی و نیز برنامه استراتژیک و قانون سازمان، واحد روابط عمومی سازمان علیرغم نوپا بودن سعی نمود با تلاش شبانه روزی و بهره مندی از پتانسیل های موجود و جبران کاستی های گذشته نسبت به تامین مطالبات ذینفعان درونی و بیرونی سازمان به صورت عملیاتی و تحول گرایانه اقدام نماید.

 سوشیال مدیا و برندسازی شبکه های اجتماعی

  • بارگذاری اخبار و به روز رسانی کانال تلگرام سازمان
  • راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی سازمان در پیام رسان داخلی ایتا و روبیکا
  • به روز رسانی مستمر و بارگذاری اخبار در سایت رسمی سازمان
  • نظارت مستمر بر مصاحبه های مرتبط و انتشار اخبار درون سازمانی در رسانه های جمعی
  • اطلاع رسانی در خصوص راه اندازی سامانه بازرسی، رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد

اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها

  • برگزاری نشست خبری-مطبوعاتی در حاشیه برگزاری هشتمین کنگره بین المللی طیور و انعکاس اخبار و رویدادهای مهم در رسانه های نوشتاری و تصویری کشور
  • تلاش در راستای برندینگ سازمانی از طریق هماهنگی با رسانه های فعال سراسری و خبرگزاری های اختصاصی حوزه دامپزشکی جهت انجام مصاحبه
  • ارائه گزارش عملکرد سازمان و انعکاس آن در سطح کشور جهت افزایش بُرد خبری سازمان
  • تهیه عکس و گزارش از تمامی جلسات و مراسمات سازمانی و پوشش خبری
  • تولید محتوا و تهیه گزارش های مختلف تصویری و تهیه اخبار و گزارشاتی در راستای مباحث سازمانی از جلسه گزارش خبری روز دامپزشک، اطلاع رسانی عمومی در خصوص راه اندازی پایگاه های رسمی اطلاع رسانی در تلگرام، ایتا و روبیکا، اطلاع رسانی در خصوص راه اندازی پورتال جدید سازمان، تشریح روند برگزاری جلسات شورای مرکزی و گزارش عملکرد و صورتجلسات شورا، تشریح روند برگزاری جلسات کمیته های تخصصی و گزارش عملکرد کمیته های تخصصی و گزارش گیری در خصوص دستور کار جلسات و...
  • پوشش خبری سفرهای استانی ریاست محترم سازمان، تشریح دستاوردهای هر سفر و انعکاس در پایگاه خبری سازمان و تهیه گزارش تصویری از هر سفر
  • تعامل مناسب با صدا و سیما و هماهنگی جهت مصاحبه و حضور صدا و سیما و خبرنگاران خبرگزاری های سراسری در هشتمین کنگره بین المللی طیور
  • حضور فعال روابط عمومی در دو جلسه هم اندیشی مدیران روابط عمومی سراسر کشور
  • مشارکت در پیگیری برگزاری هشتمین کنگره بین المللی طیور
  • ارتباط موثر و مداوم با رسانه های تخصصی حوزه دامپزشکی و اعضای محترم سازمان از طریق پاسخگویی تلفنی و کانال های تلگرام، ایتا، روبیکا و سایت سازمان
  • ارتباط موثر و مطلوب با روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور و روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی جهت انعکاس مباحث درون سازمانی
  • انعکاس اخبار و افتتاحیه های موجود در هر استان مربوط به دهه مبارک فجر

برندینگ سازمانی

  • تهیه و ارسال تقدیرنامه و تبریکات سازمانی به مسئولین و مدیران کشوری از طرف سازمان
  • تبریک مناسبت ها و اعیاد رسمی و انتشار در سایت و پایگاه های اطلاع رسانی سازمان، همچنین در صورت نیاز ارسال به تک تک همکاران
  • پیشنهاد تهیه و توزیع سررسید سال جدید با پیام نوروزی ریاست محترم سازمان و چاپ آرم سازمان روی آن
  • راه اندازی سامانه پیام کوتاه مخصوص سازمان و عقد قرارداد یکساله

روابط عمومی در حوزه آموزش

  • اطلاع رسانی بیش از 50 دوره بازآموزی در سایت و پایگاه های اطلاع رسانی سازمان
  • شرکت در چندین جلسه آموزشی و پوشش خبری و تصویری

سمعی و بصری

  • مستندسازی اقدامات سازمان و آرشیو تمامی مباحث سازمانی به صورت تفکیک شده، موضوع بندی و ماهیانه
  • تهیه بانک اطلاعاتی از خبرگزاری های تخصصی حوزه دامپزشکی و روابط عمومی های شورای استانی

واحد انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

  • اقدام و تهیه مطالب و طراحی اولین شماره ماهنامه الکترونیکی سازمان نظام
  • تهیه بانک اطلاعاتی از شماره تلفن همراه اعضای سازمان برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات کنگره‌ها و برنامه‌های مختلف سازمان

 

سایر اقدامات

  • ارسال پیامک های انبوه سازمانی، اطلاع رسانی برای جامعه دامپزشکی با رعایت آئین نامه ها و دستورالعمل‌های مربوطه
  • تنظیم و ویراستاری مطالب خبری و غیرخبری سازمان
  • تهیه و تنظیم متون لوح تقدیر و تسلیت جهت اعضای جامعه دامپزشکی، پرسنل سازمان و مسئولین کشوری
  • نصب بنرهای مناسبتی در سازمان
  • ارسال پیام های تبریک مناسبتی و درج در پایگاه خبری سازمان و گروه همکاران سازمان مرکز و همکاران استان ها
  • همراهی و حمایت از برنامه های جنبی سازمان و اطلاع رسانی مناسب
  • اطلاع رسانی خدمات رفاهی و معیشتی سازمان
  • پیگیری ارتقا سطح دفتر روابط عمومی

چشم انداز روابط عمومی

  • ترمیم ارتباط مردم و جامعه دامپزشکی و بالعکس از طریق انعکاس سختی ها و پیچیدگی های حوزه دامپزشکی اعم از سال های طولانی تحصیل، گذراندن دوره های آموزشی، خدمت در مناطق محروم و گاها صعب العبور، فرسودگی شغلی و مشکلات معیشتی بسیاری از اقشار جامعه دامپزشکی تا دهه چهارم زندگی و طی شدن بهرتین سال های عمر و در عین حال تلاش برای گسترش اخلاق حرفه ای
  • افزایش آگاهی در خصوص مباحث مالیاتی، بیمه ای، رسانه ای و... از طریق بارگذاری مطالب مرتبط در صفحات رسمی سازمان
  • تهیه مستند از مشاهیر جامعه دامپزشکی
  • راه اندازی سامانه ای ویژه برای دریافت انتقادات مردمی و پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مطروحه

پدیده مظفری

کارشناس روابط عمومی و امور بین الملل

اطلاعات بیشتر