در 11 ماه امسال 3802 مورد پروانه تاسیس و فعالیت مراکز موضوع ماده (2) صادر شد

منتشر شده در ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ | بازدید : 451 بار

بر اساس گزارش عملکرد معاونت صدور پروانه‌های مراکز ماده(2)، در 11 ماه امسال حدود 3802 مورد پروانه تاسیس و فعالیت مراکز موضوع ماده(2) (شامل داروخانه، درمانگاه، بیمارستان، پلی کلینیک، دفتر اشتغال، مرکز مایه کوبی و آزمایشگاه) صادر و تمدید شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا و به گفته معاون امور فنی و صدور پروانه سازمان نظام از این تعداد پروانه، 903 مورد آن صدور مراکز جدید، 998 مورد تمدید و 1906 مورد آن صدور و تمدید پروانه اشتغال بوده است. بیشترین تعداد صدور و تمدید پروانه‌ها مربوط به استان‌های تهران، مازندران، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، اصفهان و آذربایجان شرقی به ترتیب با 1080، 348، 240 ، 212 ، 162 و 160 مورد پروانه می‌باشد.

دکتر محمدحسن گلپایگانی، معاون امور فنی و صدور پروانه‌های سازمان نظام دامپزشکی در خصوص اقدامات صورت گرفته در واحد فنی و صدور پروانه‌های مراکز ماده(2) از برگزاری و شرکت در جلسات متعدد مشترک با سازمان دامپزشکی در خصوص ابلاغ سیاست‌ها و ضوابط تاسیس مراکز موضوع ماده 2 یاد کرد و توضیح داد: «پیشنهادات سازمان نظام دامپزشکی در نامه‌ای به سازمان دامپزشکی ارسال شد که در جلسات مختلف پیشنهادات مورد بررسی قرار گرفت و طبق صورتجلسه سازمان تغییرات صورت گرفته در قالب ویرایش جدید ابلاغ خواهد شد. موارد مطرح شده شامل نحوه صدور، تمدید، افزایش زمان اعتبار پروانه‌ها، صدور پروانه اشتغال توسط سازمان نظام، بهبود وضعیت امتیازهای آموزشی، و وضعیت ظرفیت صدور مراکز ماده 2و تسهیل شرایط صدور پروانه آزمایشگاه‌ها و ..... بوده است.»

وی همچنین در خصوص تشکیل جلسات در خصوص سامانه صدور پروانه و ارائه نحوه صدور پروانه‌ها جهت ایجاد سامانه جدید و تسهیل روند صدور پروانه‌ها گفت: «در جلسه‌ای با حضور اینجانب، مدیر فنی و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت طراح، مراحل صدور پروانه جهت تهیه سامانه جدید در اسرع وقت به منظور تسهیل در روند صدور پروانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. انشالله با راه‌اندازی سامانه جدید، سرعت و دقت صدور پروانه‌ها و ارائه خدمات غیر حضوری به همکاران ارتقا خواهد یافت و گام بزرگی در جهت تحقق دولت الکترونیک در نظام دامپزشکی برداشته خواهد شد.»

دکتر گلپایگانی، صدور معرفی‌نامه، تاییدیه‌های اشتغال برای همکاران جهت ارائه به مراجع و سفارت خانه‌ها و... به صورت الکترونیک و تمرکز بر نظارت بر روند صدور پروانه‌ها و ایجاد وحدت رویه در استان‌ها، پرهیز از اعمال سلیقه‌ها را از اقدامات بعدی سازمان دانست که در سال 1402 پیگیری و انشالله عملی خواهد شد.

وی در پایان در خصوص پیگیری روند اتصال به سامانه ملی صدور مجوزهای دولت (G4b) گفت: «در راستای راه‌اندازی سامانه جدید جهت اتصال به درگاه ملی صدور مجوزها هماهنگی‌های لازم توسط واحد فناوری اطلاعات وزارتخانه صورت گرفته است. سعی بر این بوده تا سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا در بستری مستقل از سامانه سماک نسبت به صدور پروانه همکاران دامپزشکی اقدام نماید انشالله مشکلات سخت‌افزاری مرتفع خواهد شد و بزودی شاهد اتصال سامانه سازمان به سامانه مجوزهای کشور خواهیم بود.»