حضور رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا در نشست تخصصی مدیران کشتارگاه‌های دام و طیور منطقه ۳کشور

منتشر شده در ۱۴۰۲/۰۲/۲۶ | بازدید : 326 بار

حضور رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا در نشست تخصصی مدیران کشتارگاه‌های دام و طیور منطقه ۳کشور در مجتمع شهدای سلامت مشهد



رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در سفر کاری خود به استان خراسان رضوی در دومین نشست تخصصی مدیران کشتارگاه‌های دام و طیور منطقه ۳کشور حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا دکتر حامد زارعی، رئیس سازمان نظام دامپزشکی در عصر روز دوشنبه در دومین نشست تخصصی مدیران کشتارگاه‌های منطقه ۳کشور شرکت و همچنین در جلسه پرسش و پاسخ مدیران کشتارگاه‌ها که با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، شرکت نمود.

دکتر زارعی در این نشست گفت: «پیش‌بینی لازم جهت افزایش توانمندی‌های علمی دامپزشکان مسئول فنی بهداشتی انجام شده است.»



وی با تاکید بر نیاز دامپزشکان بر آموز‌ش‌های تکمیلی در تمامی حوزه‌ها خصوصا برای مسئولین فنی گفت: «زیرساخت‌های لازم در زمینه اموزش دامپزشکان فراهم شده است. به همین منظور سازمان نظام نیز با بالا بردن سطح علمی و کاربردی کردن هر چه بیشتر کلاس‌های اموزشی گامی بلند در این زمینه برداشته است.»

دکتر زارعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت جایگاه کشتارگاه‌های دام و طیور در سلامت جامعه تاکید کرد.

گفتنی است در این جلسه در خصوص حقوق مسئولین فنی نیز بحث شد.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی و همچنین سرپرست وزارت جهاد کشاورزی هر دو با تاکید بر اصلاح هر چه سریعتر آیین‌نامه مسئولین فنی در کارگروهی ویژه و اجاع به هیات وزیران برای تصویب، متذکر شدند عواملی چون سابقه کار، ظرفیت تولید، دوری از مرکز، سختی کار و پارامترهای دیگر باید در نظر گرفته شود و با توجه به آنها میزان حقوق و مزایای مسئول فنی تعیین و اصلاح گردد.



دکتر حامد زارعی تصریح کرد: «قصد ما از اصلاح آیین‌نامه، کم و زیاد کردن حقوق مسئولین فنی نیست بلکه عادلانه کردن دستمزدها مدنظر است.»

وی تصریح کرد: «مدیران کشتارگاه‌ها، ناظرین فنی، ناظرین بهداشتی و همه افرادی که امروز در این نشست شرکت کرده‌اند، یک هدف دارند و آن تهیه غذایی سالم و حلال برای گذاشتن سر سفره مردم است. بدیهی است ناظرین فنی و بهداشتی در این امر مهم نقش بسیار پررنگی ایفا می‌کنند. با بسته‌هایی که سازمان در این خصوص تدوین کرده است، کارآمدی افراد بالا رفته و سلامت تضمین بیشتری پیدا خواهد کرد.»



دکتر زارعی ضمن دفاع و حمایت تمام‌قد از دامپزشکان گفت: «علی‌رغم همه سختی‌هایی که در کار دامپزشکی وجود دارد خصوصا مشکلات و تهدیدهای موجود در زمینه کار کشتارگاه‌ها، با افتخار می‌توانیم اعلام کنیم که تخلفات بسیار کمی در بحث کشتارگاه‌ها وجود دارد و این نشان از سلامت و تعهد اخلاقی دامپزشکان عزیزمان دارد.»

قابل ذکر است همزمان در این نشست جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار گردید که پاسخ‌های لازم ارائه گردید.