بازدید از بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری غیر ساحلی کشور

منتشر شده در ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ | بازدید : 315 بار

دکتر حامد زارعی از واحد تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری به نام «شرکت پرورش ماهی رنگین کمان ملوسجان بیضا» بازدید به عمل اورد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، رئیس سازمان نظام دامپزشکی به همراه معاونین خود از بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویار غیر ساحلی کشور واقع در شهرستان بیضا در استان فارس بازدید به عمل آورد.

در این بازدید دکتر حمیدرضا ناظمی مدیرکل دامپزشکی استان، دکتر علی شیرازی‌نژاد رییس موسسه واکسن و سرم سازی رازی شیراز و اعضای شورای نظام دامپزشکی استان فارس ایشان را همراهی نمودند.

 

گفتنی است این مزرعه با ظرفیت پرورش (تولید گوشت خاویار) ۱۲۰ تن در سال و ظرفیت تولید خاویار ۳ تن در سال بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری غیر ساحلی کشور به حساب می‌اید.

دکتر زارعی طی این بازدید با مسئول فنی مزرعه به گفتگو پیرامون مسائل و روند چرخه تولید مزرعه نشست. همچنین مدیران مجموعه توضیح و گزارشاتی در خصوص مجموعه ارائه نمودند.

دکتر زارعی ضمن اظهار رضایت از این مجموعه، مزرعه مذکور را قابل تحسین دانست و آن را مجموعه‌ای بی‌بدیل و بسیار کارامد در منطقه فارس و جنوب کشور دانست.

وی همچنین با اشاره به کارهای تحقیقاتی صورت گرفته در این مزرعه، زنجیره تولید در این مزرعه را که از تولید خوراک دام تا استحصال خاویار می‌باشد الگویی بارز برای سایر مجموعه‌ها خواند.