شیوه‌نامه نحوه تبلیغات داوطلبین شرکت در پنجمین دوره انتخابات نظام دامپزشکی استانهای کشور

منتشر شده در ۱۴۰۲/۰۹/۱۴ | بازدید : 1117 بار

اطلاعیه شماره 5

شیوه‌نامه نحوه تبلیغات داوطلبین شرکت در پنجمین دوره انتخابات نظام دامپزشکی استانهای کشور

 

ماده ۱_ زمان و مکان تبلیغات

۱_۱_ محدوده زمانی مجاز برای فعالیت تبلیغاتی داوطلبین شرکت در پنجمین دوره انتخابات نظام دامپزشکی استانهای کشور از 18 دی 1402 شروع و تا ساعت 12 شب 1402/10/27 پایان می‌یابد.

1_2_ نامزدهای انتخابات در بازه زمانی فوق‌الذکر مجازند در چارچوب این شیوه‌نامه در مکان‌های مجاز، به شیوه‌های مجاز، که در چارچوب مقررات جاری کشور و سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا. می‌باشد، نسبت به تبلیغات اقدام نمایند.

1-3- هر نوع اطلاع‌رسانی در خصوص انتخابات از طریق هیات اجرایی و یا هیات مرکزی نظارت پنجمین دوره انتخابات شورای نظام دامپزشکی استان‌های سراسر کشور صورت خواهد گرفت.

1_4_ هیات‌های اجرایی استان پس از وصول فهرست نهایی داوطلبین در اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، نسبت به انتشار اسامی داوطلبین واجد شرایط در پورتال سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا به ترتیب حروف الفبا اقدام می‌نمایند.

 

ماده 2_شیوه‌های تبلیغات

1_چاپ و انتشار و توزیع تراکت

2_انتشار ویژه‌نامه در نشریات چاپی و الکترونیکی

3_راه‌اندازی وب سایت یا کانال در فضای مجازی در چارجوب قوانین حاکم بر فضای مجازی کشور

4_ارسال پیامک

۵_تنظیم و تدوین و انتشار یادداشت و مقاله و نظایر آنها

6_نصب بیلبورد در محل‌های مجاز

7_برگزاری نشست‌های(میتینگ‌های) انتخاباتی در مکان مجاز

8- سایر روش‌های تبلیغاتی مطابق ضوابط و مقررات جاری کشور و سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا.

 

ماده 3_امکانات تبلیغاتی

3_۱_ استفاده از عکس برای تراکت، زندگینامه و بروشور تبلیغاتی بلامانع است.

3_2_ نامزدهای انتخاباتی می‌توانند به صورت مشترک تبلیغات انتخاباتی داشته باشند.

تبصره: در کلیه موارد فوق رعایت شئون اخلاقی، حرفه‌ای و اسلامی الزامی بوده و تخلف از آن با گزارش واصله به رئیس هیات نظارت بر انتخابات، موجب طرح موضوع در هیات مرکزی و رد صلاحیت کاندیدا و ارجاع پرونده به هیات رسیدگی به تخلفات صنفی خواهد شد.

 

ماده 4_فعالیت‌های جمعی

4_۱_ داوطلبان می‌توانند با مشارکت یکدیگر گروه انتخاباتی و یا ائتلافی تشکیل داده و با یک نام مشخص فهرست انتخاباتی خود رابا رعایت ضوابط مربوطه ارائه دهند.

4_2_ تشکل‌های حرفه‌ای می‌توانند با نام و نشان خود داوطلبانی را معرفی نموده و فهرست انتخاباتی انتشار دهند.

4_3_ پس از اعلام رسمی حمایت تشکل‌ها و گروه‌های ثبت شده از یک داوطلب، وی می‌تواند حمایت آنان را در قالب وسایل تبلیغاتی و در محدوده زمانی مجاز درج و منتشر نماید.

 

ماده 5_محدودیت‌های تبلیغاتی

5_۱_ کارمندان (حقوق بگیران) سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت حق هیچگونه اقدامی جهت تبلیغات و یا معرفی کاندیداها ندارند.

5_2_ انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از طریق مراجع رسمی و دولتی و نهادهای عمومی نظیر وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها یا استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می‌کنند، غیر مجاز است. همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات متعلق به دستگاه‌های فوق‌الذکر به داوطلبان یا هواداران آنها جایز نبوده و در صورت احراز انتساب آن به داوطلب، تخلف محسوب خواهد شد.

5_3_ شوراهای نظام دامپزشکی استان‌ها مجاز به انتشار هیچگونه مطلب، یادداشت، مقاله و خبر از داوطلبان انتخاباتی در دوره تبلیغات نمی‌باشند. لیکن اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص انتخابات با حفظ بیطرفی از طریق نشریات مربوط بلامانع است.

5_4_ اعضای هیات‌های نظارت و اجرایی حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از داوطلبان انتخاباتی را ندارند.

5_۵_ انتشار هرگونه آگهی یا مطالبی علیه داوطلبین یا دست اندرکاران انتخابات توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی تخلف بوده و از طریق مراجع ذیصلاح توسط ذینفع قابلیت پیگیری خواهد داشت.

5_6_ داوطلبان انتخابات و هواداران آنها به هیچ وجه مجاز به تبلیغ علیه سایر داوطلبان نبوده و تنها می‌توانند شایستگی‌های خود یا داوطلب مورد نظرشان را مطرح نمایند و هرگونه اقدام سلبی یا هتک حرمت و حیثیت داوطلبان انتخاباتی غیر مجاز بوده و قابلیت پیگرد قانونی توسط ذینفع از طریق مراجع ذیصلاح می‌باشد.

5_7_ رفتار خلاف شئون در طول مدت تبلیغات و زمان برگزاری انتخابات، موجبات پیگرد انتظامی خواهد بود.

5_8_ هرگونه آگهی و اقلام تبلیغاتی باید قبل از شروع اخذ رای از محل شعبه توسط نامزدهای انتخاباتی با همکاری هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات جمع‌آوری گردد. لازم است ترتیبی اتخاذ شود که در طول ساعت رای‌گیری نیز محل اخذ رای عاری از هرگونه اقلام تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی باشد.

5_9_ هرگونه تبلیغات از 24ساعت قبل از آغاز اخذ رای ممنوع بوده و هیات اجرایی موظف است با تنظیم صورتجلسه مراتب را به هیات نظارت اعلام نماید.

5_۱0_ سوء‌استفاده از نام و نشان سازمان نظام دامپزشکی، سایر سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی برای درج در تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.

5_۱۱_استفاده از عناوین علمی و یا هر عنوان دیگر بدون دارا بودن مدارک مربوطه مجاز نمی‌باشد.

5_۱2_ پرهیز شرکت کنندگان در انتخابات از هرگونه اقدامات و تبلیغات مذموم و نشر مطالب موهن و تخریب شخصیت اشخاص (در هر سطح) در فضای حقیقی و مجازی الزامی بوده و عدم رعایت آن می‌تواند از مصادیق رفتار خلاف شئون و حسب مورد پیگرد قضایی توسط فرد ذینفع را داشته باشد.

5-13- تبلیغات فریبنده یا متضمن تبلیغ منفی علیه سایر داوطلبان در طول زمان تبلیغات و روز رأی گیری.

 

ماده 6_مسئولیت‌ها

6_۱_ مسئولیت حسن اجرای مفاد این شیوه‌نامه به عهده هیات‌های نظارت بر انتخابات پنجمین دوره انتخابات شورای نظام دامپزشکی استان‌های سراسر کشور بوده و در صورت تخلف داوطلبین یا سایر اشخاص، توسط هیات‌های نظارت بر انتخابات، حسب مورد متخلفین به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد.