پانل‌های تخصصی حوزه طیور با سخنرانی متخصصان حوزه برگزار شد

منتشر شده در ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ | بازدید : 257 بار

هشتمین کنگره بین‌المللی دامپزشکی طیور با استقبال گسترده دامپزشکان، متخصصان و شرکت‌های بزرگ حوزه صنعت طیور برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در طی برگزاری این کنگره 12 مقاله به صورت سخنرانی عادی 15 دقیقه‌ای و 24 سخنرانی کلیدی 30 دقیقه‌ای در 9 پانل تخصصی با عناوین صنعت طیور کشور، آنفلوانزای پرندگان 1 و 2 ، بیماری‌های ویروسی 1 و 2، باکتریایی، تغذیه و اختلالات متابولیک، پاراکلینیک و تشخیص بیماری‌ها، مدیریت و رفاه پرندگان ارائه گردید.

مقالات دریافتی توسط 46 نفر از اعضای کمیته علمی و بیست نفر از اعضای کمیته داوری کنگره مورد بررسی و ارزیابی و داروی قرار گرفت. بر اساس نظرات داوران در نهایت ارائه 12 مقاله به صورت سخنرانی و تعداد 254 مقاله به صورت پوستر مورد تایید قرار گرفت.

در این کنگره توجه ویژه‌ای به بحث بیماری‌های ویروسی طیور شد که 4 پانل از 9 پانل را به خود اختصاص داد. از 24 سخنرانی مدعو 2 سخنرانی در خصوص آنفلوانزا به عنوان یکی از محورهای اصلی مباحث کنگره، 4 سخنرانی در خصوص سایر بیماری‌های ویروسی از جمله نیوکاسل، بونشیت عفونی بود.  2 سخنرانی در خصوص بیماری آنگارا، 3 سخنرانی در خصوص بیماری‌های باکتریایی، 3 سخنرانی در خصوص پاراکلینیک و تشخیص بیماری‌ها، 4 سخنرانی در خصوص مدیریت و رفاه پرندگان و سه سخنرانی در خصوص تغذیه و اختلالات متابولیک بود.

گفتنی است در روز اولیه برگزاری کنگره بلافاصله بعد از مراسم افتتاحیه پانل سخنرانان مدعو با حضور اساتید و پیشکسوتان جهت آشنایی مسئولین خصوصا نسل جوان با جایگاه و نقش صنعت طیور در تامین امنیت مواد غذایی و آشنایی هر چه بیشتر با پتانسیل و توانایی‌های آن و همچنین آشنایی با معضلات و مشکلات و چالش‌های آن برای اولین بار در پانل صنعت طیور کشور در کنگره برگزار گردید.

این پانل با ارائه سخنرانی توسط آقای مهندس مصطفی سیدمصطفوی رییس هیات مدیره کانون صنعت طیور با عنوان صنعت طیور در گذشته، حال و آینده در ایران آغاز و با سخنرانی دکتر قاسم رضائیان‌زاده معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با عنوان صنعت طیور و نقش آن در تامین مواد غذایی و ضمن ارائه گزارشی در مورد آخرین وضعیت بیماری‌های طیور در کشور ادامه یافت و با سخنرانی دکتر حسن مهربانی یگانه دانشیار دانشکده علوم ومهندسی کشاورزی دانشگاه تهران با عنوان صنعت طیور ایران و چالش‌های آن خاتمه یافت.

در پانل اول آنفلوانزای پرندگان چهار سخنرانی در مورد آنفلوانزا توسط آقایان دکتر عبدالحمید شوشتری، دکتر خدایاری، دکتر مطهری و دکتر حبیبی ارائه گردید.

همچنین در انتهای روز اول از برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی دامپزشکی طیور، پانل تغذیه و بیماری‌های متابولیک با سخنرانی آقایان دکتر زاغری، دکتر بهادران و دکتر موسوی صورت گرفت.