دومین روز برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی دامپزشکی طیور

منتشر شده در ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ | بازدید : 436 بار

دومین روز برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی دامپزشکی طیور با تشکیل شش پانل تخصصی با حضور سخنرانان و شرکت کنندگان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، در دومین روز برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی دامپزشکی طیور شاهد برگزاری شش پانل تخصصی با عناوین آنفلوآنزای پرندگان 2، بیماری‌های باکتریایی، بیماری‌های ویروسی 1، پاراکلینیک و تشخیص بیماری‌ها، بیماری‌های ویروسی 2 و همچنین مدیریت و رفاه پرندگان بودیم.

قابل ذکر است در کنگره هشتم علاوه بر 24 سخنران مدعو 12 مقاله به صورت سخنرانی عادی و 254 مقاله به صورت پوستر ارائه و 18 کارگاه تخصصی توسط مدرسین داخلی و خارجی برگزار گردید.

لازم به توضیح است بنا بر گفته دکتر پوربخش دبیر علمی کنگره، در این کنگره نسبت به کنگره‌های قبلی روند سختگیرانه‌تری در پذیرش مقالات به صورت سخنرانی به منظور افزایش کیفیت علمی و ارتقای سطح علمی مقالات انجام شد و در نهایت 12 مقاله به صورت سخنرانی عادی در 9 پانل تخصصی پذیرفته شد.

به گفته وی امسال کنگره با درخواست‌های متعددی در رابطه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی از طرف شرکت‌های مختلف مواجه بود که پس از بحث و گفتگو 18 کارگاه مورد تایید ستاد برگزاری قرار گرفت و در کنگره به گونه‌ای برنامه‌ریزی گردید که مورد استفاده و بهره‌برداری کامل قرار گیرد.

پانل آنفلوآنزای پرندگان 2، اولین پانل روز دوم کنگره بود که با سخنرانی آقایان دکتر نیلی، دکتر آبتین، دکتر اکبرین و دکتر فاطمی همراه بود.

همچنین پانل بیماری‌های باکتریایی با سخنرانی آقایان دکتر غفوری، دکتر فیضی، دکتر مصوری، دکتر هاشمیان و دکتر شیشه‌گران برگزار گردید.

پانل بیماری‌های ویروسی 1 و2 از جمله دیگر پانل‌های برگزار شده در روز دوم کنگره بود که با سخنرانی آقایان دکتر طرقی، دکتر زمانی مقدم، دکتر رزمیار و دکتر نیکزاد در پانل بیماری‌های ویروسی 1 و سخنرانی آقایان دکتر عبدالشاه، دکتر عبدی، دکتر معتمد و دکتر پیرانی در پانل بیماری‌های ویروسی 2 صورت پذیرفت.

در ادامه تشکیل پانل پاراکلینیک و تشخیص بیماری‌ها با سخنرانی آقاین دکتر مدنی، دکتر حق بین نظرپاک و دکتر شیخی را داشتیم.

دومین روز برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی دامپزشکی طیور با پانل مدیریت و رفاه پرندگان و با سخنرانی آقایان دکتر رحیمی، دکتر عالی مهر، دکتر توکلی، دکتر فرزین پور، دکتر اسفندیاری و دکتر ربیعی خاتمه یافت.