افتتاح سه کلینیک و یک داروخانه در استان سیستان و بلوچستان

منتشر شده در ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ | بازدید : 417 بار

همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر سه کلینیک و یک داروخانه در شهرستان زاهدان و اطراف افتتاح گردید.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا با حضور رییس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا و معاونین ایشان در استان سیستان و بلوچستان در ششمین روز از دهه مبارک فجر طرح‌هایی در حوزه دامپزشکی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

دکتر حامد زارعی رییس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا در اولین روز از سفر کاری خود به استان سیستان و بلوچستان ضمن حضور در مراکز درمانی این استان در خصوص معضل سگ‌گردانی و مشکلاتی که این معضل در حیطه دامپزشکی بوجود آورده است، گفت: «دامپزشکان درمانگر هستند.

فرهنگ کشور عزیزمان فرهنگی بسیار بالا با اصولی درست و منطقی است. اما باید دانست هیچ یک از دامپزشکان با معضل سگ‌گردانی و مشکلات بوجود آمده در این زمینه ارتباطی ندارند. متاسفانه یک عده می‌خواهند فرهنگ و اصالت درست کشور را، که حمایت به جد از حیوانات است زیر سوال ببرند. ما نیز به شدت با این موضوع مخالف هستیم و قطعا کار دامپزشکان تنها حمایت و درمانگری است.»

رییس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا در توضیح بیشتر افزود: «در صورتی که مسائل بهداشتی، درمانی و به خصوص پیشگیری‌ها توسط دامپزشکان صورت نگیرد، کشور با تبعات بسیار زیادی روبرو خواهد شد که متاسفانه قابل برگشت و جبران‌پذیر نخواهد بود.

دامپزشکان به عنوان سربازان خط مقدم در جبهه سلامت جامعه، با حضور در کلینیک‌های دامپزشکی و فعالیت در اقصی نقاط کشور حتی در نقاط مرزی و دور افتاده، نقش پررنگی در حفظ و سلامت جامعه دارند.» گفتنی است در اولین روز از سفر دکتر زارعی در استان سیستان و بلوچستان پروژه‌های مختلفی از جمله سه کلینیک دامپزشکی و یک داروخانه افتتاح گردید.